fredag 3. februar 2012

Lille Biram på 1 ½ år…

En ung kvinne kom med sin lille gutt som hadde brent hånden. Han hadde fått kokende varm over venstre hånden og litt oppover armen. De ønsket at jeg skulle legge på bandasje. Skaden oppstod dagen før og jeg så fort at skaden var for stor til at jeg kunne behandle den hjemme hos meg. Siden jeg kjenner kvinnen fra før og vet at den økonomiske situasjonen hos dem er noe trang, tilbød jeg meg å ta meg av utgiftene.

De ble fulgt til sykehuset og gutten fikk renset sårene og lagt på bandasje. De første dagene måtte de til sykehuset for daglig rens og skift, men så ble det hver andre dag og nå tror jeg det er hver tredje dag.

image

De smører på et oransje stoff, som har trukket gjennom bandasjen. Jeg lurer på om de har brukt Betadine, men er ikke sikker. Så det skal jeg undersøke.

IMG_6096

Han fikk en liten plastskilpadde. Prøvde først å gi ham en bamse, men den ble han redd for. Så plastskilpadda gikk greit an. Den er det to misjonærjenter i Dakar som har gitt.