onsdag 18. mai 2011

Ambulansesjåføren i farta….

IMG_4158

Et hastekeisersnitt ble nødvendig og jeg måtte sette meg bak rattet. Med den fødende kvinnen i baksetet, tok vi avgårde til nærmeste sykehus.

IMG_4157 - til publisering

IMG_4160

 

IMG_4159

Der ble hun raskt kjørt videre i sykehusets ambulanse. Sykehuset i Fatick har ikke utstyr til å utføre keisersnitt, og dermed måtte kvinnen på en times lang kjøretur.

IMG_4163

Sykepleier Bernadette og jordmor Therese tok ansvar for å videresende pasienten fra Fatick til Kaolack.

IMG_4161

Se på den lokale ambulansen vi har her! Veien til Kaolack er hullete og fæl.

IMG_4162

Her er det bare for den fødende kvinnen å krype inn og legge seg på båren....

IMG_4164

IMG_4165

IMG_4166

Dersom jeg hadde hatt min egen bil, med ørlige medisinsk utstyr, tror jeg nok det kunne vært bedre om jeg hadde kjørt henne direkte til Kaolack.

Dersom dere vil hjelpe meg å hjelpe, er det bare å sende inn penger til KMM (Se http://kmmisjon.no) og merk gaven med Senegal og eventuelt hvis det er noe spesielt du ønsker at gaven skal bli brukt til.