fredag 22. oktober 2010

Bilulykke i Tiadiaye

For å fortelle kort hva som har skjedd de siste dagene, så opplevde vi det vi frykter mest. Presidenten av den lutherske kirken i Senegal, en sjåfør og en amerikansk ungjente (bare 20 år) dro fra Fatick tidlig om morgenen, for å dra til Dakar. Etter vel 30 minutters kjøring, raste de rett inn i en lastebil som sto på tverke av veien. De kjørte en Toyota Hilux, som er ca 10 år gammel. Den var helt smadret foran. Med en fart på 90 km i timen, sier det seg selv at det var alvorlig. Men på mirkauløst vis ble de to i forsetet (som for anledningen brukte bilbelte) kun lettere skadet. Sjåføren hadde smerter i nakken og brystet – etter bilbeltet. Presidenten brakk armen og hadde også litt brystsmerter. Jenta i baksetet hadde sikkerhetsbelte, men hadde lagt seg ned. Dette førte til at beltet strammet seg på feil sted. Hun fikk indre blødninger og brakk ryggen. Jeg vil ikke gå i detaljer, så konklusjonen er at takket være Guds hjelp og beskyttelse, kommer hun til å bli helt frisk.

Jeg fikk være med og hjelpe til de første dagene, og selv om det var vanskelig, er jeg glad og takknemlig for å kunne være der. Jeg kommer til å skrive mer om dette, samt legge ved noen bilder i mitt neste nyhetsbrev.