søndag 22. august 2010

Misjonsfest på Vågsbygd Bedehus

 

Ja – da var misjonsfesten over for denne gangen. Jeg fikk være med på en fin markering av min utreise til Senegal. Det nærmer seg med stormskritt og i skrivende stunder er det litt over 9 dager igjen til jeg drar. Jeg gleder meg men er også spent, samtidig som jeg gruer meg til å ta avskjed med kjente og kjære. Det har vært en travel sommer og jeg har ikke truffet så mange som jeg skulle ønske, men jeg har dog truffet mange jeg ønsket å treffe også. Så jeg kan ikke klage :).

DSCF1483

David Svensen hadde en interessant, oppmuntrende og lystig andakt, Kjos Sangbrødre sang fint de også – med gode sanger. Så må jeg jo også nevne at Alf Helge ledet og åpnet det hele på en flott måte – med hilsen fra 2.Kor.5,14-21 – som var midt i blinken for min del, da dette er vers jeg spesielt har i hjerte og sinn, når jeg nå reiser til Senegal. Det er der jeg har funnet mitt misjonskall. Tenk om Herren kan få bruke meg slik, at jeg kan formidle Guds kjærlighet, slik jeg har opplevd den selv. Tenk om jeg kan – som døperen Johannes - være med å fortelle om Guds kjærlighet og peke på Ham som vil at alle mennesker skal bli frelst – av bare nåde! Det hadde vært noe, det. Vi kan vise Guds kjærlighet til mennesker, både gjennom ord og handling. Når jeg som sykepleielærer kan bruke min profesjon til å hjelpe andre, er det også noe jeg håper jeg kan. Manglende kunnskap om blant annet hygiene, rent vann og smitte, fører mange ganger til infeksjoner, sykdommer, høy barnedødelighet og så videre. Kanskje vi kan be om at jeg kan få være med på å legge til rette for at slik kunnskap kan spres ut og mennesker kan bli reddet? Dette er også en viktig måte å formidle Guds kjærlighet på.

DSCF1479

Det at såpass mange har lyst til å følge med på hva som skjer og be for meg, setter jeg stor pris på. I det arbeidet jeg er med på, trenger jeg virkelig forbønn.

Dere som vil ha nyhetsbrev tilsendt på mail, kan sende meg en mail:

akpetiyoe@gmail.com.

Dere som også vil følge med på bloggen, kan slå opp på: www.akpetiyoes.blogspot.com

 

(Flere bilder kommer etterhvert som jeg får tak i noen – jeg fikk ikke tatt noen særlig bilder selv.)